Za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu iznajmljivač je dužan ishoditi Rješenje o odobrenju za pružanje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu.
Zahtjev se predaje u Uredu državne uprave:
Ured za turizam
Kralja Tvrtka 1
Biograd na Moru
tel: 023/385-487
Obveznik je dužan prijaviti se u registar poreznih obveznika (Porezna uprava) u roku od osam dana od dana izdavanja rješenja.
1. PRIJAVA I ODJAVA GOSTIJU TURISTIČKOJ ZAJEDNICI
Iznajmljivač je dužan u roku od 24 sata prijaviti i odjaviti boravak svakog gosta, putem informacijskog sustava na web stranici www.evisitor.hr (Pravilnik o načinu vođenja popisa turista te o obliku i sadržaju obrasca prijave turista turističkoj zajednici, NN 126/15). Obveznik je dužan osobno doći u ured TZ grada Biograda na Moru po svoje pristupne podatke za eVisitor, uz obavezno predočenje identifikacijskog dokumenta, OIB-a i rješenja o pružanju usluga, a u slučaju da podatke preuzima opunomoćena osoba, mora imati pisanu punomoć od ovlaštene osobe, ovjerenu od javnog bilježnika, te svoj i obveznikov identifikacijski dokument. Također, eVisitor-u se može pristupiti putem sustava eGrađani (u tom slučaju ne treba dolaziti po pristupne podatke u TZ).
Za sve one koji ne posjeduju potrebnu informatičku opremu (računalo, pametni telefon ili tablet uređaj), mogu doći u TZ grada Biograda sa svojom TAN listom i gosti će biti prijavljeni od strane stručnih suradnika u TZ-u.
Zakonska obveza prijave turista iz zemalja koje nisu članice EU Ministarstvu unutarnjih poslova (Zakon o strancima, NN 130/11, 74/13), automatski se ispunjava na način da MUP preuzima podatke iz sustava eVisitor
2. POSLOVNE KNJIGE
1) CJENIK USLUGA
Istaknuti u svakom objektu naznaku vrste i kategorije objekta, cijene usluga koje nudi, informaciju da je boravišna pristojba uključena u cijenu te se pridržavati istaknutih cijena. Cjenik mora biti uokviren, istaknut na vidljivom mjestu, a cijene u KUNAMA (euri mogu i ne moraju biti naznačeni). Cjenik sobe i ostalih usluga mora biti na hrvatskom i najmanje na engleskom jeziku.
Stavke koje cjenik mora sadržavati:
- Osnovni podaci iznajmljivača (naziv smještaja, ime i prezime vlasnika, adresa)
- Naziv usluge (noćenje, noćenje s doručkom...)
- Vrsta naplate (po noćenju, po osobi, po smještaju, tjedno....)
- Termin (unijeti sve termine, sezone...)
- Cijena (obavezno mora biti izražena u kunama, eure dodajte čisto za razumijevanje stranaca)
- Boravišna pristojba (ako je uključena u cijenu navesti i taj podatak, plus obavezno napisati iznose)
Cjenik se ne ovjerava. Primjer cjenika dostupan je u TZ grada Biograda na Moru.
2) GDPR OBAVIJEST
Uz cjenik mora biti istaknuta i obavijest o Općoj uredbi o zaštiti osobnih podataka (GDPR). Obavijest možete podići u TZ grada Biograda na Moru ili na web stranicama TZ grada Biograda.
3) RAČUN
Svaki iznajmljivač je dužan izdati i gostu čitljiv i točan račun s naznačenom vrstom, količinom i cijenom pruženih usluga za svaku pruženu uslugu, osim u slučaju ako račun za usluge pružene gostu izdaje turistička agencija. Račun mora sadržavati:
- podatke o izdavatelju (ime i prezime, OIB nositelja Rješenja, adresa prebivališta/boravišta), - datum izdavanja računa , - broj računa- ime i prezime/naziv osobe kojoj je usluga pružena,- vrstu, količinu i cijenu obavljene usluge
Račun se ispostavlja u najmanje dva primjerka: jedan se uručuje korisniku usluge, a drugoga zadržava izdavatelj kao ispravu za knjiženje evidencije prometa.
Račun mora sadržavati i eventualni odobreni popust.
4) EVIDENCIJA PROMETA
Propisani obrazac EP (Pravilnik o djelatnostima iznajmljivanja stanova, soba i postelja putnicima i turistima te organiziranja kampova koje će se paušalno oporezivati, o visini paušalnog poreza i načinu plaćanja paušalnog poreza, NN 1/17) je evidencija izdanih računa u koji se upisuju svi računi. Obrazac se zaključuje na kraju svake godine. Obrazac je moguće voditi ručno (dostupan u TZ grada Biograda na Moru) ili unutar sustava eVisitor (nije obavezno).
5) POPIS GOSTIJU
Popis turista vodi se posebno za svaku pojedinu pravnu ili fizičku osobu koja pruža usluge smještaja u domaćinstvu. Popis turista vodi se, a prijava i odjava turista obavljaju se putem sustava eVisitor, kao središnjeg elektroničkog sustava prijave i odjave turista u Republici Hrvatskoj. Ovaj popis automatski se kreira unutar eVisitor-a, a moguće ga je i dodatno pohraniti i/ili otisnuti.
6) NORMATIVI
Ako iznajmljivač pruža usluge prehrane, dužan je utvrditi normative namirnica, pića i napitaka za pojedino jelo, piće i napitak, i pružiti usluge po utvrđenim normativima te na zahtjev normativ predočiti gostu.
3. STANDARDIZIRANA PLOČA ZA OZNAČAVANJE VRSTE I KATEGORIJE OBJEKTA
Svim iznajmljivačima propisana je obveza nabavljanja i isticanja standardiziranih ploča za označavanje vrste i kategorije objekta. Ploče se direktno naručuju kod proizvođača, koji pribave prethodnu suglasnost Ministarstva turizma.
Proizvođači koji imaju suglasnost Ministarstva (izvor: web stranica Ministarstva):
Robi, obrt za usluge reklamiranja i pranje automobila, vl. Vesela Mikić Put Nina 129a, 23000 Zadar Tel: 023 220 655 E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. |
Jaguar d.o.o. Hrvojeva 6, 21000 Split Tel: 021 343 888 E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. |
Binar d.o.o. Livanjska 12, 21000 Split Tel: 021 344 442 E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. |
Kordun Marketing d.o.o. za proizvodnju i usluge Matka Laginje 10 47000 Karlovac Tel.: 047/ 645 - 066 E-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite. Web: www.kordun.hr |
Standardiziranu ploču, temeljem rješenja o razvrstavanju i/ili kategorizaciji, obveznik naručuje izravno od proizvođača te snosi troškove izrade i dostave naručene ploče. Proizvođaču je potrebno poslati kopiju uplatnice, kopiju rješenja o kategorizaciji i točnu adresu na koju treba isporučiti ploču.
Ako iznajmljivač u jednoj građevini ima više objekata iste vrste i kategorije, tada je dovoljno istaknuti na vidnom mjestu jednu zajedničku propisanu oznaku vrste i kategorije.
Ako iznajmljivač iznajmljuje više objekata iste vrste i različitih kategorija, na jednoj standardiziranoj ploči mogu se navesti najviše dvije oznake za kategoriju s odgovarajućim brojem zvjezdica.
4. KUĆNI RED
Obveznik je dužan utvrditi kućni red i istaknuti ga u svim sobama i apartmanima.
Primjer kućnog reda možete preuzeti u TZ grada Biograda.
5. FINANCIJSKE OBVEZE
1) UPLATA BORAVIŠNE PRISTOJBE PAUŠALNO
Cijeli iznos boravišne pristojbe plaća se u 3 jednake rate s dospijećima plaćanja: 31.7., do 31.8. i do 30.9. tekuće godine. (UPLATNICE PRAVOVREMENO ŠALJE TZ GRADA BIOGRADA NA MORU)
Paušal boravišne pristojbe plaća se prema registriranim osnovnim krevetima odnosno kamp jedinicama, i ne ovisi o razdoblju obavljanja djelatnosti, niti o broju ostvarenih noćenja. Pomoćni kreveti oslobođeni su plaćanja paušalnog iznosa boravišne pristojbe.
Uplate izvršiti isključivo u poslovnicama pošte, poslovnih banaka, Fine ili internet bankarstvom.
Sva zaduženja vidljiva su na sustavu eVisitor u podizborniku Financije pod Zaduženja.
PAUŠAL BORAVIŠNE PRISTOJBE ZA 2018. GODINU
BIOGRAD NA MORU |
PAUŠAL B.P. PO KREVETU |
1. ZONA |
300,00 kn |
2. ZONA |
270,00 kn |
3. ZONA |
255,00 kn |
2) UPLATA POREZA I PRIREZA PAUŠALNO
Porez i prirez uplaćuju se tromjesečno (prema poreznom rješenju).
Porez na dohodak plaća se prema registriranim osnovnim krevetima i ne ovisi o razdoblju obavljanja djelatnosti, niti o broju ostvarenih noćenja. Pomoćni kreveti oslobođeni su plaćanja paušalnog iznosa poreza. Paušalni porez plaćaju svi iznajmljivači koji posjeduju Rješenje o odobrenju pružanja usluga u domaćinstvu, osim onih koji su u sustavu PDV-a.
Za više informacija kontaktirajte Poreznu ispostavu Biograd na Moru.
3) UPLATA TURISTIČKE ČLANARINE
Iznajmljivači je sami obračunavaju prema Obrascu EP (dostupan u TZ grada Biograda na Moru)
Sukladno čl. 4. Zakona o članarinama u turističkim zajednicama (NN 152/08, 88/10, 110/15, 121/16), građani koji su registrirani za pružanje usluga smještaja u domaćinstvima dužni su plaćati članarinu turističkoj zajednici.
Obveznici plaćaju članarinu po stopi od 0,1615 % za 2018. godinu.
Stopa članarine primjenjuje se na ukupni godišnji prihod ostvaren po osnovi pružanja usluga smještaja u domaćinstvu (suma obrasca EP za kalendarsku godinu).
Iznos članarine izračunava se na sljedeći način:
Ukupni promet po računima, odnosno po obrascu EP ( bez boravišne pristojbe ) množi se s pripadajućim koeficijentom mjesta. Koeficijent Biograda na Moru za 2018. godinu je 0,1615%.
Primjer:
Npr. ukupni promet računa iznosi 3.500,00 kuna
Izračun: 3.500,00 x 0,1615%= 5,65 kuna
Podaci za plaćanje:
Primatelj: Članarina
IBAN primatelja: HR3210010051702227150
Model: HR67
Poziv na broj odobrenja: Upisuje se OIB osobe na koju glasi rješenje o kategorizaciji
Opis plaćanja: Uplata turističke članarine